Pojemność akumulatora

Wiele dzisiejszych samochodów jest praktycznie bezobsługowych. Po drogach jeździ coraz więcej nowych samochodów salonowych, które nie wymagają większego wkładu finansowego – oczywiście oprócz kupowania benzyny na stajach paliw. Na ogół co roku wykonujemy serwisy takie jak: wymiana oleju w silniku i filtrów oleju i powietrza, odgrzybiamy klimatyzacje. Jednakże jest jeszcze jedna rzecz o której przypominamy sobie w pierwszy naprawdę mroźny poranek, kiedy to chcąc uruchomić samochód przekręcamy kluczyć i nic się nie dzieje. Rozrusznik nie działa, gdyż akumulator jest już całkowicie wyładowany. Należy pamiętać, że w ujemnych temperaturach, akumulator traci połowę swojej sprawności. Niektórzy myślą, iż nasze źródło energii elektrycznej jest wieczne i nieskończone – niestety nie. Raz na kilka lat należy wymienić „baterię”. Jaki akumulator do samochodu będzie najodpowiedniejszy? Trzeba się zastanowić najpierw jaki mamy silnik. W przypadku silników benzynowych akumulator będzie zdecydowanie słabszy. Sam prąd rozruchowy, podawany w amperach będzie niższy, ponieważ silnik o zapłonie iskrowych będzie łatwiej się uruchamiał, nawet gdy olej będzie zupełnie gęsty.Z drugiej strony motor diesla, potrzebuje większej energii do rozruchu, ponieważ stopnień sprężania w komorze spalania jest bardzo duży i rozrusznik potrzebuje dużo prądu, aby go rozkręcić. Drugim ważnym parametrem akumulatora jest jego pojemność podawana w amperogodzinach. W tym przypadku jest to ważne z kilku względów. Biorąc pod uwagę trudność w uruchamianiu silnika wysokoprężnego i to, że rozrusznik musi czasami pracować kilkanaście sekund, akumulator musi wszystko zasilić w tym czasie. Dlatego dobrze mieć dużo amperogodzin. Nie można jednak przesadzić, bo całość ładuje i uzupełnia w energię elektryczną alternator, który może zwyczajnie nie doładowywać baterii co nie wpływa dobrze na jej żywotność. Większa pojemność powinna być także stosowana w pojazdach wyposażonych w wiele odbiorników. Chodzi tutaj o wideorejestratory, czujniki parkowania, dużo mocniejsze i wymagające systemy nagłośnienia czy oświetlenie wnętrza. Tutaj musimy mieć pewien bufor i zapas energii elektrycznej.
Same parametry akumulatora to nie wszystko i nie należy kierować się tylko najwyższymi liczbami. Warto kupić tą część w sprawdzonym sklepie, najlepiej markowym. Chodzi o to, że stare leżaki magazynowe są prawdopodobnie uszkodzone i niemożliwym będzie aby je naładować, poza tym mogą być skorodowane i bezużyteczne. Warto też wybrać akumulator, który jest ciężki. Da nam to gwarancje tego, że jest tam dużo ołowiu, a przynajmniej więcej niż samego elektrolitu. Większość akumulatorów jest bezobsługowych, więc tutaj nie mamy wyboru i cieszymy się tym, że nie musimy nigdy niczego dolewać do środka. Przed nabyciem baterii trzeba sprawdzić i upewnić się co zaleca producent danego pojazdu i jaka jest biegunowość – zdarza się odwrotna, co uniemożliwi podłączenie klem. Pamiętajmy, aby przed pierwszym skorzystaniem z akumulatora wstępnie podładować go prostownikiem samochodowym.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here