Matematyka królową nauk.

Nauka matematyki przysparza wielu dzieciom trudności. Matematyka nazywana jest królową nauk, jednak wcale nie jest to nauka prosta. Uczenie się matematyki nie jest łatwe i przyjemne chyba, że dla pasjonatów tego przedmiotu. Wielu miłośników nauk ścisłych nie musi poświęcać dużej ilości czasu na naukę matematyki. Oni po prostu czują matematykę i podchodzą do niej intuicyjnie. Z kolei niektórzy ludzie absolutnie nie potrafią poradzić sobie z matematyką i mogą godzinami uczyć się wzorów i rozwiązywać przykładowe zadania, a mimo tego i tak nie pojmą matematyki nigdy. Podział na humanistów i ścisłowców zazwyczaj następuje już w szkole podstawowej. Humaniści generalnie nie lubią matematyki i mają z nią spore problemy. Jak dzielić pisemnie? Jak mnożyć? Potęgować? Pierwiastkować? Na te i inne pytania muszą odpowiedzieć sobie i uczniom nauczyciele. Rola nauczyciela matematyki jest ogromna. Taki nauczyciel może raz na zawsze zachęcić lub zniechęcić dzieci do nauki tego przedmiotu. Jeżeli dzieci będą zniechęcone na początkowym etapie nauki, problemy z matematyką mogą ciągnąć się za nimi przez wiele lat. Dlatego tak ważne jest, aby zarówno szkoła, jak i rodzice monitorowali postępy dzieci właśnie z matematyki – królowej nauk. Wszelkie zaniedbania muszę zostać wytłumaczone dzieciom na przykład na dodatkowych zajęciach albo na korepetycjach. Jeżeli dziecko ma zaległości z etapów szkoły podstawowej, to nie będzie potrafiło pójść dalej i wykonywać bardziej skomplikowanych działań. Na późniejszych etapach nauki przychodzą inne zagadnienia, które jednak bazują na poprzednich wyjaśnionych zagadnieniach. Trudno na przykład zrozumieć potęgowanie bez właściwego rozumienia mnożenia. Niektóre dzieci są z góry negatywnie nastawione do matematyki, na przykład dlatego, że taki przekaz otrzymały w swoim domu, ponieważ ich rodzice również mieli problemy z matematyką. Warto absolutnie nie nastawiać dziecka negatywnie do jakiegokolwiek przedmiotu. Na każdym etapie nauki nauczyciel matematyki powinien cierpliwie podchodzić do swoich uczniów i wyjaśniać im skomplikowane zagadnienia. Trzeba jednak aby taki nauczyciel również był wymagający i na bieżąco egzekwował wiedzę. Tylko wtedy w porę da się wyłapać czego dzieci jeszcze nie potrafią. Dyrektor przyjmując matematyka do pracy powinien uważnie przyjrzeć się nie tylko jego kompetencjom, ale także jego zdolnościom interpersonalnym. Tylko osoba, która lubi dzieci, będzie w stanie wyjaśnić im matematykę. To musi być pasjonat matematyki. Na całe szczęście wielu ludzi kocha matematykę i nie wyobraża sobie bez niej życia. Bardzo dobrze, że tak wygląda sytuacja ponieważ świat bez inżynierów i innych miłośników przedmiotów ścisłych, nie mógłby istnieć w takim kształcie w jakim widzimy go obecnie. Dlatego warto zadbać o naukę matematyki już na najniższych szczeblach edukacji, w szkole podstawowej. Zdecydowanie warto przyjrzeć się temu jak wygląda nauka matematyki na każdym etapie edukacji. Wdrożenie odpowiednich reform jest kluczem do sukcesu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here