Woda nie zawsze i wszędzie jest mile widziana. Są bowiem takie miejsca, gdzie może stanowić zagrożenie. A jednym z nich jest bez wątpienia silnik samochodowy. Dlatego też warto stosować nie tylko filtr oczyszczający paliwo, ale również separator wody z paliwa.
Woda gromadzona w silniku może zaszkodzić na dwa sposoby. Po pierwsze stwarza warunki idealne do rozwoju bakterii. A te, namnażając się, mogą skutecznie doprowadzić do awarii całego układu paliwowego.
Drugim zagrożeniem, jakie niesie, jest zamrożenie filtra. Nagromadzona na nim woda może przy niskich temperaturach zamarznąć. W efekcie silnik może nie podjąć pracy w ogóle. Jak więc widać, woda w silniku na pewno nie jest mile widziana. Jak więc sobie z nią radzić? Odpowiedzią na to pytanie jest filtr paliwa z separatorem wody. Jest to rozwiązanie wielofunkcyjne, które w sposób wręcz kompleksowy chroni silnik, a tym samym cały układ paliwowy.
Sam filtr doskonale oczyszcza dostające się do silnika paliwo. Wyłapuje cząsteczki, które mogłyby się osadzać, powodując trwałe zanieczyszczenie silnika. Separator wychwytuje natomiast cząsteczki wody. Uniemożliwia im osadzanie się na filtrze, czy dalszą wędrówkę po kolejnych elementach układu. Zebrana woda gromadzona jest wówczas w specjalnym zbiorniku. I w zależności od złożoności jego konstrukcji, można go albo opróżniać samodzielnie, albo podczas wizyt w warsztacie samochodowym.
Separator paliwa, czy też separator wody diesel, to urządzenia, które bez wątpienia przekładają się na dłuższą żywotność układu paliwowego. I dotyczy to nie tylko samego silnika, ale też chociażby pompy paliwowej.
A czy w każdym samochodzie taki separator jest potrzebny? Nie, nie w każdym. Stosowany jest tylko tam, gdzie występuje silnik wysokoprężny, szerzej znany jako silnik diesla. Tutaj separator wydaje się jednym z podstawowych elementów wyposażenia.
Separator wody to bez wątpienia odpowiedź na problemy związane z jej gromadzeniem się w układzie paliwowym. Dzięki niemu może on działać sprawnie o wiele dłużej.