Jak ćwiczyć w domu?

Ludzie robią różne plany i postanowienia z różnych okazji lub dlatego że zostali przysłowiowo postawieni pod ścianą i nie mają innego wyjścia. Okazjami, które zachęcają nas do zrobienia takich postanowień, mogą być na przykład: święta, urodziny lub nowy etap życia. Innymi słowy, są to momenty, które zachęcają nas do tego, by się zmienić i zacząć robić coś od nowa lub po prostu zupełnie inaczej. Każdy chyba w życiu ma takie rzeczy, które bardzo chciałby zmienić. Mężczyźni bardzo często postanawiają sobie, że rzucą palenie, a kobiety, że od jutra rozpoczną dietę i w najbliższym czasie schudną. Bolesna prawda jest jednak taka, że postanowienia same w sobie są praktycznie nic nie warte, ponieważ w ponad 90% przypadków ich nie realizujemy. Sami przed sobą usprawiedliwiamy się tym, że przecież zaczniemy od jutra lub że jesteśmy bardzo zapracowani i nie mamy teraz czasu na takie głupoty. Tak wygląda najczęstszy scenariusz, jeżeli chodzi o nasze postanowienia, a wszystko to, co chcieliśmy zmienić, pozostaje nadal tylko w sferze marzeń.
Tak jednak nie musi być. Jesteśmy istotami myślącymi i sami decydujemy o tym, co robimy, a wobec tego możemy spełnić każde nasze postanowienie. Musimy tylko najpierw pokonać samych siebie, a ściślej mówiąc, do pokonania jest wszystko to, co uniemożliwia realizację naszego celu. Każda armia idąca do walki potrzebuję odpowiedniego zaopatrzenia. Z nami jest tak samo, potrzebujemy odpowiedniego zaplecza i przygotowania, aby zrealizować nasze plany.
Bardzo wielu mężczyzn zadaje sobie pytanie: jak ćwiczyć w domu? Przyjmijmy, więc że to jest nasze postanowienie, które chcemy zrealizować. Najpierw znajdźmy właściwe pomieszczenie w domu, czyli takie, w którym panuje cisza i spokój, a także jest tam w dość miejsca, by wstawić tam sprzęt do ćwiczeń i swobodnie trenować. Kolejny bardzo istotny element przygotowań to stworzenie bardzo jasnego i precyzyjnego planu mówiącego co i kiedy będziemy robić. Przede wszystkim musimy ten plan zapisać i codziennie rygorystycznie wypełniać, bo to bardzo pozytywnie wpływa na samodyscyplinę oraz motywuje nas do działania. Możemy opracować samemu lub kupić precyzyjny program ćwiczeń tak, aby dokładnie wiedzieć, jakie ćwiczenia oraz ile powtórzeń mamy wykonać każdego dnia. Pozwoli nam to uniknąć zbędnych wątpliwości. Zaletą tak precyzyjnego działania jest to, że znacznie trudniej jest nam wtedy wymyślić wymówkę, która mogłaby nas zwolnić z realizacji planu.
To, co dokładnie chcemy osiągnąć, również powinno być bardzo konkretnie określone w taki sposób, abyśmy byli w stanie stwierdzić, czy nasze działania mają sens i obserwować ich postępy. Kiedy widzimy, że to, co robimy, przynosi efekty mamy dodatkową motywację do tego, aby działać dalej, ponieważ wiemy, że będzie tylko lepiej. Cele, jakie sobie wyznaczamy, nie powinny być zbyt duże, ale muszą być łatwo mierzalne. Jeżeli będziemy chcieli zbyt dużo osiągnąć od razu, to jest niestety duża szansa na to, że nam się to nie uda i zniechęcimy się do dalszych prób.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here